måndag 15 augusti 2011

jag hatar dig men älskar dig ändå..

Jag älskar dig, jag hatar dig, jag saknar dig 
men ändå inte, det du gjorde mot mig, 
knäckte ett hjärta på mitten. 

****

Är trött på kärleken, är trött på känslan, 
är trött på att bli sviken, är trött på att bli ensam.

****



 (bilden är tagen från google)

Jag undrar vad som gör skillnad mellan
Att möta nån man älskar och de som inte berör
Det vore väl praktiskt att kunna styra sina känslor
Hej hjärtat, strunta I den som just nu förför
Det gör ont att älska, det är smärtsamt att bli kär
Längtan, rädslan, känslan som styr ens begär

Jag orkar inte älska dig längre
Jag orkar inte känna så här
Jag vet jag borde le och gå vidare
Men längtan den finns ändå här
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/n/nanne_grnvall/jag_orkar_inte_lska_dig_lngre.html ]
Känslor borde ha en av och på-knapp
Som man stänger av så fort de inte får en att må bra
När en vettig partner närmar sig så vaknar kroppen
Eller stänger av direkt om det är inget att ha
Men tyvärr så blir man ofta kär I den man inte bör
Längtan, känslan styr då åter allting man gör

Jag orkar inte älska dig längre
Jag orkar inte känna så här
Jag vet jag borde le och gå vidare
Men längtan den finns ändå där
Förnuft och känsla går aldrig hand
Förnuftet säger "glöm bort"
Men känslan tar överhand
Jag orkar inte älska dig längre
Jag orkar inte känna så här

Från början till slut så gör kärlek ont
Och får en att bete sig både fånigt och dumt
Men ändå är det kärleken vi lever för
Som får oss att blomma eller känna som om vi dör

Jag orkar inte älska dig längre
Jag orkar inte känna så här...

Trodde ja kunde glömma dig och jag lyckade nästan helt, men en bit av mig kommer alltid sakna dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar